vrijdag 10 mei 2013

Feedback gastcollege week 3

Wij hebben op maandag 6 mei 2013 een gastcollege gehad van Paul Hoogenberk. Ieder heeft voor zich een feedback verslag geschreven over dit gastcollege.

Bekijk hier het feedbackverslag

donderdag 9 mei 2013

Actueel trendspotten met Google Hot Trends

De afgelopen weken hebben we twee verschillende gastcolleges gehad die bij het blok innoveren horen. De ene ging over de trends en de andere over innovatieconcepten. Om hier op verder te gaan hebben we de opdracht gekregen om allemaal een artikel te zoeken die over trendspotting gaat.

Ik heb een artikel gevonden van Google. Google is een organisatie die altijd bezig is met innoveren. Doordat ze altijd bezig zijn met innoveren behouden ze een goede concurrentiepositie. Via dit nieuwe methode wordt er precies bijgehouden wat hot is bij de zoekers.

woensdag 8 mei 2013

Innovatietrends en kansen

Er zijn verschillende initiatieven en subsidies om de innovatie te bevorderen. Er is onderzoek naar gedaan wat helpt, daaruit zijn een paar belangrijke innovatietrends gekomen om nieuwe kansen te krijgen.

Deze innovatie trends zijn algemeen en kunnen dus op verschillende producten of diensten van toepassing zijn. Welke trend eruit springt in 2013 is toch wel het gebruik van smartphone en tablets. Voor Libelle zit hier wel een innovatie mogelijkheid in.

Bekijk hier het artikel: "Innovatietrends en kansen"

Tien trends in tijdschriften (deel I)

Zoals jullie op ons blog kunnen lezen ging het gastcollege van afgelopen week over innovatie. Trendspotting is hierbij een belangrijk onderdeel. Maar wat zijn nu de trends in de tijdschriftenwereld? Hieronder volgt een artikel over trends met betrekking tot tijdschriften.

De tijdschriftenmarkt is namelijk levendiger en opwindender dan ooit. Zowel Ipad-, als papieren tijdschriften ontwikkelen zich steeds meer tot verschillende belevingen. Hierdoor is er plek voor beiden. Bovendien worden genres
opnieuw uitgevonden. Dit geldt ook voor het genre van culinaire tijdschriften.

maandag 6 mei 2013

Feedback Madurodam

We hebben de opdracht gekregen om feedback te geven over de opdrachten van  een andere tutorgroep. Hiervoor hebben we het business model canvas van de tutorgroep met het bedrijf Madurodam beoordeeld.

Ten eerste zijn de klantsegmenten duidelijk uitgewerkt. Er is een duidelijk onderscheid gemaakt tussen de verschillende doelgroepen die Madurodam op bezoek krijgt. Als we vervolgens kijken naar de waarde propositie moeten de verschillende klantsegmenten terugkomen. Dit is helaas niet het geval. Er is een algemene beschrijving gegeven over de verschillende mogelijkheden die Madurodam biedt.
De klantrelaties zijn goed naar voren gekomen. Er is goed beschreven hoe de relaties met de verschillende klantsegmenten zijn. De manier waarop Madurodam de klanten kan benaderen heeft verschillende voordelen voor de organisatie.

Week 2, business model van julllie bedrijf

De tweede week hebben wij gezamenlijk het linker gedeelte van het canvas model ingevuld. Business model