maandag 6 mei 2013

Feedback Madurodam

We hebben de opdracht gekregen om feedback te geven over de opdrachten van  een andere tutorgroep. Hiervoor hebben we het business model canvas van de tutorgroep met het bedrijf Madurodam beoordeeld.

Ten eerste zijn de klantsegmenten duidelijk uitgewerkt. Er is een duidelijk onderscheid gemaakt tussen de verschillende doelgroepen die Madurodam op bezoek krijgt. Als we vervolgens kijken naar de waarde propositie moeten de verschillende klantsegmenten terugkomen. Dit is helaas niet het geval. Er is een algemene beschrijving gegeven over de verschillende mogelijkheden die Madurodam biedt.
De klantrelaties zijn goed naar voren gekomen. Er is goed beschreven hoe de relaties met de verschillende klantsegmenten zijn. De manier waarop Madurodam de klanten kan benaderen heeft verschillende voordelen voor de organisatie.

Daarnaast is het model in het geheel onduidelijk. Ook als het model wordt vergroot, zijn de beschrijvingen van de verschillende bouwstenen niet goed leesbaar. Hierdoor is onder het model de tekst nogmaals geplaats wat onnodig was geweest als het model qua tekst duidelijk was. Als dit aangepast zou worden, is het model op de juiste manier gebruikt en is de tekst die eronder staat niet dubbelop.
Het gehele plaatje is goed. De tekst is goed geschreven, kort en bondig. Voor een buitenstaander is het duidelijk waar het over gaat.
Blog Madurodam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten