In dit artikel komen de belangrijkste consumententrends van 2013 naar voren. Er werd uitgelegd dat in welke markt je ook actief bent, er altijd voldoende kansen zijn. Het is belangrijk dat we blijven inspelen op de veranderende consumentenbehoeften. Hiervoor worden er nieuwe technologieën toepassingen en businessmodellen ontwikkeld.
Er worden 10 cruciale consumententrends van 2013 genoemd. Dit zijn bijvoorbeeld de explosieve groei van innovatie uit opkomende markten, er wordt niet alleen meer gericht op de bestaande en ontwikkelde markten.
De mobile moments, consumenten halen tegenwoordig álles uit de mobiele telefoon op elk gewenst moment. De aandacht gaat ook uit naar dat consumenten zelf de gegevens over hun levensstijl en voorkeuren te gelde kunnen maken, in plaats van bedrijven die die met gegevens van hun klanten aan de haal gaan. Als laatste is ook transparantie een megatrend, tegenwoordig is het slimmer alles te laten zien en kunnen bewijzen.
Bekijk hier het artikel: "10 cruciale consumententrends voor 2013"
Dit blog is gemaakt door Tamara, Steffie, Milou, Carlijn en Sharon. Samen vormen wij een tutorgroep in het eerste jaar binnen de opleiding BedrijfskundeMER op Hogeschool Avans ´s-Hertogenbosch.Hier zullen wekelijke opdrachten worden geplaatst voor ons project over het tijdschrift Libelle met betrekking tot innovatie. Ook leuke linkjes en feedback van verschillende gastcolleges zullen naar voren komen.Wees vrij om reacties te plaatsen en laat je mening horen! Bedankt & veel leesplezier!
zondag 12 mei 2013
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten